torsdag 22 juni 2017

FOTO 173 PERSPEKTIVBYTE (241)



Det senaste året sen sjukdomen smög sig på har jag fått ett annat perspektiv på livet. Jag känner en stor tacksamhet till en mycket förstående personal på sjukhuset. Jag känner en stor tacksamhet till alla som fixat fram hjälpmedel. Försäkringskassan har varit till stor hjälp och även där har det fungerat bra. Skönt när allt har fungerat så smidigt när den kraft som finns behövs för att orka med vardagen. Jag är också tacksam till mina närmaste, familj och släkt, och underbara vänner (både IRL och på nätet) som finns som solstrålar i mitt liv. Ingen nämnd och ingen glömd. ❤❤❤

10 kommentarer:

Anita Malta sa...

Så fint och positivt beskrivet hur du fick ett annat perspektiv på livet. När sjukdom tar överhand måste vara en otrolig omställning och visst ser man livet på ett helt annat sätt då ingenting längre är lika självklart som när man är frisk.

Blir varm i hjärtat av att veta att du fått den hjälp du verkligen behöver, att du har nära och kära omkring dig, som bryr sig. Liksom vänner som ljusar upp din tillvaro när det känns tungt.

Är tacksam över att fått lära känna dig, genom dina bilder och i vad du skriver. Önskar dig en riktigt fin Midsommar helg Kerstin ❤

Lealetar sa...

Jag håller med Anita, blir glad att höra att du får bra hjälp och stöd! Din bild är en jättefin illustration till Perspektivbyte, i ordets största och allvarligaste bemärkelse. Även jag önskar dig en fin Midsommarhelg!

Anonym sa...

Håller med både Anita och Lea....din bild r en klockren tolkning av temat....
Jag önskar dig allt gott och en trevlig midsommar och sommar!!

Marie i Skrifvarstugan sa...

Så skönt att få läsa att det som du har behövt hjälp med har fungerat ändå. Som du skriver så går energin åt till vardagen och det förstår jag verkligen.
Sänder dig många varma tankar må du tro härifrån och önskar dig allt gott och en fin midsommar ! <3
Många styrkekramar från Marie <3

Anki Ai sa...

Man läser så mycket om sjukvård som inte fungerar och försäkringskassan som inte heller fungerar, skönt att få läsa då att det fungerar för dig och att du får det du behöver.
Styrkekramar!!

Helena sa...

Din tolkning är så klockren. Så fint att höra sjukvård och försäkringskassan fungerar i en livssituation som på många sätt kan vara påfrestande. Extra viktigt att ha nära omkring sig som stöttar när energin och orken ska räcka till. De som känner dig bäst. Stor midsommarkram till dig! /Helena

Anonym sa...

Så skönt att höra att du får den stöttning du behöver från sjukvården. Vilken kraft och styrka du besitter, wow! Cyberkram.

Unknown sa...

Kram 😍

Canon-Ullis sa...

Fin och talande bild till din text och till temat. Jag blir glad att läsa att allt fungerar bra efter de förutsättningar som finns och att du har alla nära och käras stöd, som är så viktigt. Jag blir också ledsen när jag förstår att du är sjuk på något sätt och hoppas att det snart ska bli bra igen. ❤ Stor kram till dig från mig

Anneli - A'la Foto sa...

Ja, man önskar att perspektivbyte kunde komma utan att något så allvarligt ska behöva hända men det är ofta då man inser ett och annat! Skönt att det gått så smidigt för dig! Tyvärr är det många som inte har varken stöd hemifrån eller stöd från vården eller försäkringskassan!

Ta hand om dig och njut av din fotografering! Den helar!